Girişimci Salih Avcıoğlu: Mobil oyunlara 400 milyon dolardan fazla para harcadık
Mobil oyun pazarı tüm dünyada çok tanınan. Bilhassa genç jenerasyonlar bu pazarda çok daha fazla vakit harcıyor. Dünya çapında 116 milyar dolar kazanan kesim, Türkiye’de daha pahalıya mal oluyor. Türkiye’de bu pazarın pahası 450 milyon dolar. Türkiye’nin en saygın girişimcilerinden olan ve ayrıca SAG Games ve Hyper Cast Studio’nun kurucusu olan Salih Avcıoğlu, Türkiye’de her 8 kişiden 6’sının taşınabilir oyun oynadığının açıklamasını yaptı. Tıpkı vakitte taşınabilir oyunlara 400 milyon dolardan daha fazla harcama yapıldığını da lisana getirdi. Bilhassa son üç yılda doruktan hiç düşmeyen taşınabilir pazarı büyümeye devam ediyor. Araştırmalara nazaran beşerler 2021 yılında akıllı telefonlarına yaklaşık 83 milyar oyun indirdi. Bu indirilen oyunların toplam bedeli 116 milyar dolar.
App Annie şirketinin Taşınabilir Raporuna nazaran Türkiye’deki insanlar 2021’de taşınabilir oyun oynayarak 5,3 milyar saat harcamış. Bu oyunların Türkiye’de indirilme oranı 1,8 milyar, bu oyunlara yapılan harcama ise 450 milyon doları buldu. Türkiye bu sektörde oldukça gelişmiş ve dikkat çeken bir ülke olarak liderliğini sürdürmektedir.
8 KİŞİDEN 6’SI TAŞINABİLİR OYUN OYNUYOR
Digital Turbine tarafından Mobile Marketing Association (MMA) ile ortaklaşa yürütülen “Türkiye’deki Mobil Oyuncular” anketine nazaran, Türk taşınabilir oyuncularının %30’u aktif olarak oyun oynuyor.
Bu oyunları oynayanların cinsiyet dağılımı hiç düşünüldüğü gibi değil. Mobil oyun söz konusu olduğunda, genellikle erkeklerin kadınlardan daha fazla oyun oynadığı varsayılır, ancak araştırmalara göre mobil oyun oynayanların %51’i erkek, %49’u ise kadın olarak tespit edildi. Bu araştırmaya baktığımızda “erkekler genellikle oyun oynar” görüşünün yanlış olduğunu kabul edebiliriz. Oyuncuların %41’i haftada 10 saatten fazla oynuyor. Bu oyuncuların %51’i gün içinde iki veya daha fazla mobil oyun oynarken, geri kalanı gün içinde en az bir oyun oynadığını bildirdi.
STRESİ AZALTMAK İÇİN BİREBİR
Türkiye’de en çok oynanan oyunlar ortasında yapılan bir ankette bu taşınabilir oyunların Yapboz- Trivia – Söz Oyunları,Kart Oyunları,Aksiyon – Macera Oyunları ve Strateji Oyunları olduğu belirlendi.
ÖDÜLLÜ REKLAMLAR DAHA DİKKAT ÇEKİYOR
Araştırmalar, birçok oyuncunun bir oyunda ilerlemek için ödeme yapmaktansa reklam izlemeyi tercih ettiğini gösteriyor. Ayrıyeten ödüllü görüntü reklamların öteki reklamlara nazaran daha tanınan olduğu açıklandı. Birçok taşınabilir oyuncu, avantajları olan tanıtım görüntülerini tercih ediyor.
ÇİN BU PAZARDA LİDER
Sensor Tower tarafından derlenen bilgiler, uygulama programlarından elde edilen gelirin önümüzdeki üç yıl içinde taşınabilir oyunlardan geleceğini söylüyor. Geçen yıl listenin başında 56 milyar dolarla Çin yer alırken, ikinci sırada 43 milyar dolarla ABD bulunuyordu. Japonya ise 20 milyar dolarla üçüncüydü. Taşınabilir oyun indirmeleri kelam konusu olduğunda Çin bir defa daha listenin başında yer alıyor. Hindistan ise ikinci. Araştırmalar, taşınabilir oyun harcamalarının yaklaşık 138 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor.